

Mehmet BAKIR
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi TOKİ hattında yaşanan ulaşım sorunu artık sabır sınırlarını zorlamaya başladı. İşine, okuluna, hastaneye gitmek isteyen vatandaşlar duraklarda bir saate varan sürelerle otobüs beklemek zorunda kalıyor.
Yazın sıcağında, kışın ayazında vatandaşın çilesi bitmiyor. Toplu taşıma hizmetinin amacı insanlara kolaylık sağlamakken, ortaya çıkan tablo tam tersine mağduriyet üretiyor. Özellikle üniversite bölgesine ulaşım sağlayan hatta yaşanan aksaklıklar nedeniyle öğrenciler, çalışanlar ve hastalar büyük sıkıntı yaşıyor.
Vatandaşların tepkisi ise her geçen gün büyüyor. “Otobüs beklemekten bıktık” diyen vatandaşlar, sefer sayılarının artırılmasını ve kalıcı çözüm üretilmesini istiyor.
Yetkililerin artık bu sorunu görmezden gelme lüksü yok. Çünkü ulaşım bir ayrıcalık değil, temel bir kamu hizmetidir. Bir saat otobüs bekleyen vatandaşın yaşadığı mağduriyeti görmeyenler, halkın sesine de kulaklarını kapatmış demektir.

