DOLAR 46,5171 % 0.02
EURO 52,9553 % 0.18
STERLIN 61,4465 % 0.27
FRANG 57,3082 % 0.09
ALTIN 6.027,23 % 0,79
BITCOIN 61.257,99 -1.852

DOKTOR “BEYAZ KOT” A BASIYOR PEKİ HASTA NEREYE BASACAK?

Yayınlanma Tarihi : Google News
DOKTOR “BEYAZ KOT” A BASIYOR PEKİ HASTA NEREYE BASACAK?

Mehmet BAKIR
Toktamış Hocamın çok güzel bir sözü vardı:
“Her okumuş insan aydın değildir.”
Bugün bu sözün ne kadar anlamlı olduğunu bir kez daha düşündüm.
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Hastanesi Beyin Cerrahisi Polikliniği’nde görev yapan asistan doktor Esin B. Azmaz’ın adı yine hasta yakınıyla yaşanan tartışma ve saldırı iddiasıyla gündeme geldi. Üstelik bu ilk kez de değil.
Geçmiş aylarda da aynı isim hakkında haber yapmış, hasta ve hasta yakınlarına yönelik sert tutumu nedeniyle çeşitli şikâyetlerin bulunduğunu dile getirmiştim. Aradan geçen zamana rağmen görünen o ki değişen pek bir şey olmamış.
Bugün benimle yaşanan olay sırasında sekreter bölümünde bulunan beyaz kod butonuna basmaya çalışan asistanın durumu dikkat çekti.
Adeta sekreterin uyarılarını hiçe sayarak beyaz kot uygulamasına basmak için kendi masasından dışarıya fırladı.
Sekreter, ” beyaz kotluk bir olay yok ” desede asistan hızını alamadı ve bastı. Masaya vurarak aklısıra haklı olduğunu göstermeye çalışmak istemesi de görenleri hayrete düşürdü.
Ancak asıl sorulması gereken soru şu:
Hastanelerde doktorlar ve sağlık çalışanları için “Beyaz Kod” sistemi var. Peki hakarete uğrayan, aşağılanan, saldırıya maruz kalan hasta ve hasta yakınları ne yapacak?
Onlar hangi butona basacak?
Sağlık çalışanlarının güvenliği elbette önemlidir. Ancak sağlık hizmeti alan vatandaşların da onuru, güvenliği ve hukuk önündeki hakları aynı derecede önemlidir.
Bir başka dikkat çeken husus ise olay sırasında bazı sağlık çalışanlarının tavırları. Asistanlardan biri beni dışarıya davet ederek kavgaya çağıracak kadar ileri gitti.
Ortada sadece bir tartışma değil, kamu hizmeti veren bir kurumda sorgulanması gereken ciddi bir disiplin sorunu vardır.
Vatandaş hastaneye şifa bulmak için gider. Korkmak, aşağılanmak ya da tartışmanın ortasında kalmak için değil.
Şimdi kamuoyu adına soruyorum:
Bu olayla ilgili tutanak tutuldu mu?
Hastane yönetimi inceleme başlattı mı?
Daha önce benzer şikâyetler hakkında hangi işlemler yapıldı?
Ve en önemlisi…
Sürekli aynı isim etrafında oluşan bu tartışmaların sebebi nedir?
Bu soruların cevabı yalnızca hasta yakınlarını değil, sağlık hizmetinin kalitesini ve kurumun itibarını da yakından ilgilendiriyor.

YORUM YAP

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.