

Mehmet BAKIR
Sivas Belediyesi iştiraki SİDAŞ A.Ş.’de yaşanan bir ödeme sürecinin şirketi zarara uğrattığı iddia edildi.
İddialara göre, Taş Bina projesinde görev alan bir firma, yaptığı çalışmalar karşılığında yaklaşık 16 milyon 800 bin TL tutarında fatura düzenledi. Ancak yerel seçimlerin ardından belediye yönetiminin değişmesiyle birlikte ödeme sürecinde çeşitli anlaşmazlıklar yaşandı.
Firmanın alacağını tahsil edebilmek amacıyla SİDAŞ A.Ş.’ye başvurduğu, dönemin Genel Müdürü Abdurrahim Ceyhan’ın ise faturadaki bedelin ödenmesine karşı çıktığı ve ödeme sürecinin bu nedenle uzadığı öne sürüldü.
İddialara göre, firma alacağını tahsil edememesi üzerine yasal yollara başvurarak icra takibi başlattı. SİDAŞ A.Ş.’nin ise icra takibine ilişkin yasal itiraz süresini kaçırdığı, bu nedenle takibin kesinleştiği ileri sürüldü. Takibin kesinleşmesinin ardından firma tarafından alacağın tahsili amacıyla SİDAŞ A.Ş. bünyesinde faaliyet gösteren OPET akaryakıt istasyonunun hesaplarına haciz işlemi uygulandığı iddia edildi.
Söz konusu alacağın, faturanın kesildiği tarihten itibaren işleyen yasal faizler ve avukatlık ücretleriyle birlikte yaklaşık 3 milyon TL daha artarak tahsil edildiği belirtiliyor. Yaşanan süreç nedeniyle SİDAŞ A.Ş.’nin ilave mali yük altına girdiği ve şirketin zarara uğratıldığı yönündeki eleştiriler kamuoyunda gündeme getiriliyor.
Kamuoyunda tartışmalara neden olan olayın tüm yönleriyle aydınlatılabilmesi için SİDAŞ A.Ş. yönetiminin, dönemin yetkililerinin ve ilgili firmanın konuya ilişkin açıklama yapmasının önem taşıdığı ifade ediliyor.

